5.    Metoda pro výpočet docházky

5.1   Co je to metoda pro výpočet docházky?

Metoda (Správa) výpočtu docházky je soubor pravidel vytvořených pro výpočet normálních pracovních hodin a přesčasů (v každé směně), individuálně pro každého zaměstnance.

Proces nastavení firemního docházkového výpočtu je následující (viz obr. pod krokem č.3):

§     Krok 1: Specifikujte si všechny  typy pracovního dne ve vaší společnosti. Tyto typy se mohou lišit v délce směny, výpočtech přesčasů, délce polední přestávky a vymezení pracovní hodiny. Nezapomeňte určit všechny typy pracovního dne (viz kapitola 5.2), jelikož jsou to základní kameny metody pro výpočet docházky! Tato docházková metoda může být později nastavena i manuálně, individuálně pro každý den. Druhou možností je automatizace tohoto procesu pomocí definování výjimek (viz kapitola 5.4).

§     Krok 2: Použijte nastavení typu pracovního dne pro zadání rozdílných typů práce, pro každý den v týdnu (viz kapitola 5.3). Každý druh práce vyžaduje jinou výpočtovou metodu, aby mohl být aplikován na konkrétního zaměstnance.

§     Krok 3: Spojte každého zaměstnance s příslušným typem práce (viz kapitola 6: Střediska a zaměstnanci)

 

     Obrázek 51: Definování firemních pravidel


5.1.1. Obsluha zacházení s přesčasy

5.1.1.1.         Termíny a poznámky

Standardní hodiny

Počet pracovních hod., které se mají odpracovat v běžném typu pracovního dne. 

Zameškané  hodiny

Rozdíl mezi “Standardními hodinami” a aktuálním počtem odpracovaných hodin denně. Zameškané hodiny můžou ale nemusí být odčítány z přesčasů.

Součet  absence

Součet (za směnu) zameškaných hodin, jež se odčítají z přesčasů.

Přesčasové hodiny

Pracovní hodiny, které přesahují kvótu pro normální přesčasy (velmi časně ráno a velmi pozdě do noci), nebo jsou zaznamenány jako "speciální” pracovní doba v průběhu dne.

Typy přesčasů

Přesčasy mohou být rozděleny do více úrovní, jež umožňují rozdílné  způsoby ohodnocování. OnTimePro podporuje až 3 rozdílné úrovně přesčasů.

Odpočet absence

Tato kolonka nabízí možnost odpočtu absenčních hodin z přesčasů. Postupně se odčítá z 3. úrovně přesčasů (viz Typy přesčasů), poté z 2. úrovně, a když je to nezbytné, pak i z úrovně 1.

Neodpočitatelné přesčasy

Přesčasy, které se neodčítají, ať je počet absenčních hodin jakýkoliv.

 


5.1.1.2.       Zacházení s přesčasy

S přesčasy se pracuje podle metody definované jako typ pracovního úkolu pro každého zaměstnance zvlášť.

Výpočet přesčasů se zapíná/vypíná v nastavení typu pracovního úkolu. 

Je-li výpočet přesčasů zapnut, provádí se pro každý den v týdnu, podle nastavení odpovídajícího Typu pracovního dne; nastavení může být různé:

§       Pracovní hodiny, které přesahují limit nastavený v tomto typu pracovního dne, se nezapočítávají.

§       Pracovní hodiny odpracované v určených “speciálních” hodinách jsou přiřazeny k odpovídající přesčasové úrovni.

§       Odpracované hodiny mohou být rozděleny do regulérních hodin (jejich délka závisí na vašem nastavení) a do úrovní přesčasů (kvóty pro přesčasové úrovně se určují v nastavení typu prac. dne).

Navíc si můžete k výpočtu přesčasů z denního základu zadat výpočet přesčasů pro celé výplatní období (tzn. výpočet přesčasů z týdenních nebo měsíčních základů). V konečném důsledku to znamená, že se bude provádět výpočet přesčasů (a nastavení kvót jejich úrovní) ne za jednotlivé dny, ale za celé výplatní období; získáte tak jeden přehledný údaj o konečném počtu přesčasů či absencí u zaměstnance/zaměstnanců.

Výpočet absence:

V každém typu pracovního dne si můžete (ale nemusíte) zadat funkci Výpočet absence. To znamená, že se kontroluje absence docházky (je-li nějaká), zařazuje se k celkovému součtu odpracovaných hodin a může se odčítat od přesčasů.

(Některé přesčasy mohou být nastaveny tak, aby byly  vůči odčítání absence “imunní”).

 

 


5.2.           Vytváření typů pracovních dnů

5.2.1. Obecně

Ve většině společností je více jak jeden typ pracovního dne: regulérní den, noční směna, svátky atd. Liší se v délce směny, výpočtech  přesčasů, přestávkách na jídlo či v omezeních pracovní doby. Poté, co si určíte typy pracovních dnů, není problém sestavit jakékoliv typy pracovních úkonů, které se ve společnosti vyskytují (viz kapitola 5.3).

Typy pracovních dnů jsou následovně upravovány přes okno Databáze:

1.        V hlavní nabídce klikněte na . Otevře se následující okno:

 

2.        Vyberte si  složku “Pracovní den” ze Seznamu složek databáze nalevo. Již nadefinované typy pracovních dnů se vám zobrazí v seznamu pracovních dnů napravo.

3.        Výběrem typu pracovního dne ze seznamu zobrazíte jeho atributy v pravém sloupečku.

Pozn.: úpravy, přidávání a odebírání typů pracovních dnů je vysvětleno v kapitole 5.2.3.

5.2.2.    Atributy pracovního dne 

Typ pracovního dne určují dva povinné atributy. Jsou to:

§       Popis pracovního dne: Zadáte název pro daný typ pracovního dne.

§       Standardní hodiny: Očekávaný počet odpracovaných hodin v tomto typu pracovního dne. Tento údaj je důležitý v případě, má-li být zaměstnanec bonifikován za přesčasy nebo má-li být z jeho docházkových údajů vypočítávána absence.  

Další atributy nastavení pracovního dne jsou nepovinné a jsou rozděleny do čtyřech složek: Směna, Přesčasy, Přestávka a Omezení.

5.2.2.1.       Směna

Parametry této tabulky definují očekávané doby  pro příchody a odchody s možností zaokrouhlení. Nehledě na zaokrouhlování jsou vstupní časy plnohodnotným podkladem pro vytváření sestav o nedochvilnosti. 

Většinou je interval mezi vstupními a odchodovými časy roven standardním hodinám. Toto nemusí být vždy daná situace, ale i tak Čas příchodu a Čas odchodu  neovlivňují kalkulaci přesčasu.

 

Informace vyplývající z této tabulky jsou následující:

§  Vstupní detaily

¨     Čas příchodu: začátek směny. V této době je očekáván příchod zaměstnance a jeho protažení karty čtečkou. Ostatní parametry vstupních detailů se od tohoto údaje odvíjí.

¨     Tolerance: Tolerované zpoždění (v minutách). Protažení karty v tomto rozmezí je registrováno jako vstup v čase příchodu. 

¨     Zaokrouhlení: Dřívější příchod (opět v minutách), který systém neregistruje jako přesčas, ale započítá ho jako čas příchodu (opak tolerance).

¨     Zkrácení: Netolerované prodlení (opět v minutách), které se započítává při průchodu v časovém rozmezí ToleranceZkrácení, je systémem registrováno jako Vstupní čas + Zkrácení.

Obr.:  5‑2

 

 

 

§  Detaily odchodu

¨     Čas odchodu:  konec směny. Podobně jako u času příchodu je čas odchodu očekávané rozmezí, ve kterém si zaměstnanec zaregistruje odchod. Opět se všechny následující atributy odvíjejí od tohoto údaje.

¨     Tolerance: Tolerovaný brzký odchod (v minutách). Protažení karty v tomto rozmezí je registrováno jako odchod v čase odchodu.

¨     Zaokrouhlení: Pozdější odchod (opět v minutách), který systém neregistruje jako přesčas, ale započítá ho jako čas odchodu.

¨     Zkrácení: Netolerovaný brzký odchod, který se započítává při průchodu v časovém rozmezí Zkrácení – Tolerance, je systémem započítáván jako Čas odchodu + Zkrácení.

 

 

Obr.: 5‑3


5.2.2.2.       Přesčasy

Parametry přesčasů určují pravidla pro rozdělení dne do regulérních hodin a přesčasů.

Informace vyplývající z této tabulky jsou následující:

§       Přesčas: Zaškrtnutím tohoto políčka umožníte výpočet přesčasů a zobrazíte přesčasovou tabulku (viz níže).

§       Výpočet absence: Zaškrtnutí tohoto políčka umožňuje výpočet absencí (pro tento konkrétní pracovní den) z přesčasů. (Odečitatelné jsou všechny přesčasové hodiny, pokud si nezaškrtnete políčko Imunní hodiny).

§       Tabulka přesčasů:  Tato tabulka zajišťuje všechny potřebné parametry pro výpočet přesčasů všech přesčasových úrovní (viz pozn. níže).

¨       Časové kvóty: Tato kolonka představuje základní atribut pro výpočet přesčasů. Každá nadstandardní hodina je pak hodnocena jako přesčas odpovídají úrovně. Zaškrtnutím odpovídající kolonky “Imunní hodiny” zabráníte odčítání absencí z těchto přesčasů, přestože máte Odčítání absencí aktivováno.


 

Příklad: V případě nastavení tabulky uvedené výše, by 17-ti hodinový pracovní den byl registrován jako 9 regulérních hodin, 2 hodiny 120 %,  3 hodiny 150 % a poslední 2 hodiny 200 %.

 Políčko ”Imunní hodiny” je zaškrtnuté; proto (na konci výplatní periody) budou tyto hodiny počítány stále jako přesčasy, nezávisle na počtu nahromaděných absenčních hodin. 

 

¨        Speciální hodiny: Tato kolonka určuje započítání pracovních hodin, zaznamenaných v netradičních pracovních časech (velmi brzo ráno a velmi pozdě večer) do přesčasů. 

·     Práce před: Jakákoliv pracovní hodina zaznamenaná před začátkem určené pracovní doby je považována za přesčas odpovídající úrovně.

·     Práce po: : Jakákoliv pracovní hodina zaznamenaná po konci určené pracovní doby je převedena na přesčas zadané  úrovně.

Opět lze zabránit výpočtu absence z těchto přesčasů, pomocí políčka Imunní hodiny.

Pozn.: Program OnTimePro nabízí až tři úrovně přesčasů. Název může být zvolen pro každou úroveň zvlášť (např. “125 %” pro úroveň 1). Tyto názvy jsou pouze pro přehlednost, neurčují opravdový výpočet přesčasů. (Více informací najdete v Kapitole  7: Určení názvů přesčasů).


5.2.2.3.       Přestávky

Parametry této složky definují metodu při registrování polední pauzy.

Metody mohou být následující:

§       Žádná: Neprovádí se žádná speciální kalkulace. Přestávka mezi odchodem a příchodem na oběd se do pracovních hodin nezahrnuje.

§       Započítává se: předpokladem pro tuto metodu je registrace odchodu a příchodu, jde-li zaměstnanec na oběd. Vejde-li se délka jeho nepřítomnosti do vámi nastavené délky obědové pauzy, je tato nepřítomnost klasifikována jako odpracovaný čas.

 

¨        Délka: maximální povolená délka. Je-li překročena, zbytek pauzy se již nezapočítává.(délku zvolte optimálně, s ohledem na vzdálenost jídelny apod.)

¨        Začátek před, Konec po: zaměstnanec si musí pauzu na oběd vybrat ve vámi určeném intervalu, půjde-li na oběd v jiné době, tato pauze se mu nezapočítá do odpracovaných hodin.

§        Automaticky odčítaná: Zaměstnanci si neregistrují odchod na oběd. Pokud počet odpracovaných hodin překročí hodnotu Automaticky po: bude specifikovaná Délka automaticky odečtena. (Předpokládá se, že zaměstnanec, který pracuje méně hodin, si nebere přestávku).

§       Odčítaná podle X: Přestávka na oběd o určené délce bude odečtena, pokud je registrována funkce X.

§       Odčítaná podle Y: Přestávka na oběd o určené délce bude odečtena, pokud je registrována funkce Y.


5.2.2.4.       Omezení

V této tabulce se nastavují limity pro počet pracovních hodin povolených systémem.

Informace vyplývající z této tabulky jsou následující:

§       Maximum hodin: maximální počet hodin (i s přesčasy), které se zaměstnanci budou započítávat. Hodiny překračující limit nebudou zaznamenány.

§       Nejčasnější vstup: Čas zaznamenaný před touto hodin nebude zahrnut do odpracovaných hodin. 

§       Nejpozdější odchod: Čas zaznamenaný po této hodině nebude zahrnut do odpracovaných hodin.

§       Po půlnoci: Může-li odchod zaměstnance překročit půlnoc, je dobré tuto veličinu nastavit. Bude-li odchod zaregistrován mezi půlnocí a vámi zadaným údajem, připočítají se tyto hodiny k předešlému dni; hodiny odchodu po překročeném limitu se budou započítávat pouze po limit, zbytek se nezapočítává.


5.2.3. Přidaní, odebrání nebo úprava typů pracovních dnů

5.2.3.1.       Přidání nového typu pracovního dne 

1.        Klikněte na  . Otevře se okno pro přidání typu pracovního dne, které je identické s oknem pro úpravu typu pracovního dne.

2.        Nastavte si zvolené atributy podle vašich požadavků. Bližší informace o těchto atributech najdete v kapitole 5.2.2.

3.        Klikněte na OK, abyste potvrdili zadání nového typu pracovního dne nebo klikněte na Storno, čímž operaci zrušíte.

5.2.3.2.       Úprava atributů typů pracovních dnů

1.         Vyberte si pracovní den, který hodláte upravovat.

2.        Kliknutím na   otevřete okno pro úpravu pracovního dne:

3.        Nastavte si atributy pracovního dne dle vašich požadavků; bližší informace o každém atributu naleznete v kapitole 5.2.2.

4.        Kliknutím na OK potvrdíte zadané změny.

Kliknutím na Storno se vrátíte k původnímu nastavení.

 

5.2.3.3.       Smazání typu pracovního dne

1.         Vyberte si pracovní den, který hodláte vymazat.

2.        Kliknutím na  se otevře okno s varováním.

3.        Kliknutím na OK své rozhodnutí potvrdíte.

4.        Systém zkontroluje každý typ pracovního úkonu (viz 5.3), jestli nepoužívá pracovní den, který chcete smazat. Najde-li nějaký, operace smazání se ukončí; v opačném případě se zvolený pracovní den smaže.

5.2.4. Tisk sestavy pracovního dne

ð             Chcete-li vytisknout/zobrazit souhrn atributů pracovního dne:

1.        Klikněte na . Otevře se dialogové okno pro tisk:

 

2.        V políčku “Cíl” si vyberete tisk sestavy (Tiskárna) nebo její zobrazení na displej (Obrazovka).

3.        Zvolíte-li tisk, vyplňte si údaj pro počet kopií v políčku “Kopie”. (Políčka “Rozsah a “Kompletovat” nemá smysl vyplňovat, má-li sestava pouze jednu stránku).

4.        Kliknutím na “Nastavení tiskárny” si můžete upravit parametry vaší tiskárny ještě před zahájením tisku.

5.        Kliknutím na “Tisk” zahájíte tisk sestavy/výpis sestavy na obrazovku.

 

 

 

5.3.           Vytváření typů pracovních úkolů 

5.3.1. Obecně

Poté, co jste si určili typy pracovních dnů ve vaší společnosti, není problém je používat pro vytváření různých typů pracovních úkolů;  pro ilustraci: práce na poloviční úvazek, na plný úvazek atd.

Typ pracovního úkonu definujete přiřazením typu pracovního dne na každý den v týdnu, povolením nebo zakázáním počítaní přesčasů a volbou mezi protáhnutím kartičky jednou za den nebo registrací příchodu a odchodu.

 

Typy pracovních dnů se zpracovávají přes okno Databáze tímto způsobem:

1.        V okně hlavní nabídky klikněte na . Otevře se okno Databází:

 

 

2.        V okně Databáze si vyberte Pracovní úkol ze seznamu nalevo. Objeví se vám seznam všech nadefinovaných typů pracovních úkonů.

3.        Vybráním konkrétního pracovního úkonu z tohoto seznamu zobrazíte jeho atributy ve sloupci vpravo.

Pozn.: Úpravy, přidávání a odebírání typů pracovních dnů je popsáno       v kapitole 5.3.3.

5.3.2. Atributy pracovních úkolů

Atributy pracovních úkolů jsou následující:

            §        Popis pracovního úkolu.

             §    Dny v týdnu: definice pravidel (typu pracovního dne) pro každý den v týdnu.

             §        Metoda registrace (protahování karty)

 

                 ¨  Regulérní: při této metodě se od zaměstnanců očekává registrace příchodu a odchodu. Počet odpracovaných hodin je následovně vypočítáván z rozdílu mezi těmito údaji.

                 ¨  Jedenkrát: tato metoda očekává pouze registraci příchodu zaměstnance; takto “přítomnému” zaměstnanci se započítává Standardní počet odpracovaných hodin.

            §   Přesčas: zapíná/vypíná výpočet přesčasů. Je-li toto políčko zaškrtnuto, budou přesčasy každého dne v týdnu vypočítávány podle odpovídajícího typu pracovního dne, zadaného tomuto typu práce. Navíc je možné použít políčko “Kvóta směny”, ve kterém si zadáte přesčasové kvóty pro směnu: úplný součet regulérních hodin nashromážděných během jednoho dne se rozdělí na regulérní hodiny a přesčas, podle Vašich kvót.

 

5.3.3. Přidání, odebrání nebo úprava pracovního úkolu

5.3.3.1.       Přidání nového pracovního úkolu

1.        Klikněte na  . Otevře se okno pro přidání nového prac. úkonu, které je identické s oknem pro modifikaci pracovních úkolů (viz níže).

2.        Nastavte si atributy nového pracovního úkolu podle vašich požadavků. Bližší informace o těchto atributech naleznete v kapitole 5.3.2.

3.        Kliknutím na OK své nastavení potvrdíte;

       nebo ho zrušíte kliknutím na Storno.

 

5.3.3.2.       Odebrání pracovního úkolu

1.         Zvolte si pracovní úkol, který chcete odebrat (smazat).

2.        Kliknutím na   se otevře potvrzovací okno.

3.        Kliknutím na OK smazání potvrdíte.

4.        Systém zkontroluje, jestli tento pracovní úkol nemá přiřazeného žádného zaměstnance. Když žádného nenalezne, pracovní úkol se smaže; v opačném případě se operace mazání ukončí.

 


 

5.3.3.3.       Úprava atributů pracovního úkolu

1.         Zvolte si pracovní úkol, který hodláte upravovat.

2.        Klikněte na .

3.        Je-li tento pracovní úkol spojen s nějakým zaměstnancem, objeví se varování. Kliknutím na OK budete pokračovat; kliknutím na Storno ponecháte vše bez změny.

4.        Byla-li vaše odpověď kladná, otevře se okno pro úpravu pracovních úkonů:

5.        Upravte si atributy pracovního úkolu podle potřeby. Bližší informace o těchto atributech naleznete v kapitole 5.3.2.

6.        Kliknutím na OK zadané úpravy potvrdíte nebo se

       kliknutím na Storno vrátíte k předchozímu nastavení.


5.3.4. Tisk sestavy pracovního úkolu

ð             Chcete-li vytisknout/zobrazit souhrn atributů pracovního úkolu:

1.        Vyberte si zvolený pracovního úkol ze seznamu.

2.        Klikněte na . Otevře se dialogové okno pro tisk.

3.        V políčku “Cíl” si vyberete tisk sestavy (Tiskárna) nebo její zobrazení na displej (Obrazovka).

4.        Zvolíte-li tisk,vyplňte počet kopií v políčku “Kopie”. (Políčka “Rozsah a “Kompletovat” nemá smysl vyplňovat, jedná-li se o jednu stránku).

5.        Kliknutím na “Nastavení tiskárny” si můžete upravit parametry tisku.

6.        Kliknutím na “Tisk” zahájíte tisk sestavy/výpis sestavy na obrazovku.


5.3.5. Příklady rozdílných typů pracovních úkolů

5.3.5.1.       Příklad 1

Zaměstnanec pracuje 5 dní v týdnu (od pondělí do pátku), 9 hodin denně. Pracovní hodiny, které překročí 9-hodinovou kvótu, jsou registrovány jako přesčas 1. úrovně. Odpracované hodiny po 22. hodině jsou považovány za přesčas 2. úrovně. Každá odpracovaná hodina v sobotu a neděli je považována za přesčas 3. úrovně.

ð                  Ke stanovení patřičné pracovního úkolu:

1.        Nastavte si typ pracovního dne pro všední dny (pondělí až pátek):

 

 

 

2.        Zároveň si nastavte typ pracovního dne pro sobotu a neděli:

 

3.        Zadejte pracovní úkon s použitím výše nastavených typů pracovních dnů:

 

5.3.5.2.       Příklad 2

Stejná situace jako u 1. příkladu navíc je zadáno vypočítávání absence u všedních dnů.

Přesčasy v sobotu a neděli jsou vůči odpočtu absence imunní.

ð                  Ke stanovení patřičné správy pracovního úkonu:

1.        Nastavte si typ pracovního dne pro všední dny (pondělí až pátek):

2.        Zároveň si nastavte typ pracovního dne pro sobotu a neděli:

3.        Zadejte pracovní úkon s použitím výše nastavených typů pracovních dnů:

 

5.4.           Definování výjimek

5.4.1.  Obecně

Správa docházky je vytvořená pro normální, každodenní užívání. Přesto jsou zde výjimky, které musí být zadávány odlišně. Pro ilustraci: zaměstnanec odjede na týdenní školení, tudíž systém nezaznamenává žádné příchody a odchody, přesto ho chcete hodnotit za normálně odpracované hodiny; v takovém případě není nic lepšího než nastavení výjimky.

Výjimky se přiřazují prostřednictvím položky “Úprava údajů”. Seznam obsahuje soupravu všech možných typů výjimek. Každý druh výjimky se skládá z identifikačního čísla a může mít rovněž nastavené automatické změny, které se provedou při zvolení výjimky.

Použitelné změny jsou:

§            Výměna typu prac. dne a /nebo

§            Přidání Standardních hodin a/nebo

§            Zabránění výpočtu absence registrované v průběhu toho dne.

Definování výjimek je vysvětleno dále, jejich použití je vysvětleno v kapitole 8.


ð                  Chcete-li si zadat výjimku:

1.        V hlavní nabídce klikněte na . Otevře se následující okno:

2.        Vyberte si Výjimky ze Seznamu složek databáze nalevo. Současné výjimky se vám zobrazí ve sloupci vpravo.

3.        Přidejte, odeberte nebo upravujte výjimky dle potřeby.

Poznámka: Nemusíte se bát, že nezadáváte výjimky hned od začátku práce se správou docházky, výjimky si  zadáte kdykoliv později, kdy je to potřeba (což nemusí být nikdy).

 

 

 

5.4.2.  Přidání, odebrání a úprava výjimek

5.4.2.1.       Odebrání výjimky

1.         Vyberte si výjimku, kterou hodláte odebrat (smazat).

2.        Kliknutím na  otevřete potvrzovací okno:

3.        OK potvrdí smazání.

4.        Systém zkontroluje, je-li výjimka užívána u nějakého zaměstnance; když ne, smazání se dokončí.

       V opačném případě se operace ukončí.

5.4.2.2.       Přidání výjimky

1.        Klikněte na  . Otevře se dialogové okno pro přidání výjimky:

2.        Zadejte Popis (název) výjimky.

3.        V roletce Alternativní pracovní den si můžete vybrat  typ pracovního dne, který bude automaticky nahrazovat originál.

4.        Zaškrtnutím políčka “Ukončit výpočet”  znemožníte výpočet absence ve výjimečném dni.

5.        Přidání Standardních hodin do “výjimečného” dne (i když není zaregistrované žádné protažení karty) uděláte zaškrtnutím políčka Přidání standardních hodin.

6.        Kliknutím na OK potvrdíte novou výjimku; nebo
klikněte na Storno, čímž celou operaci zrušíte.

 

5.4.2.3.       Úprava výjimky

1.         Zvolte si výjimku, kterou hodláte upravovat.

2.        Kliknutím na   otevřete dialogové okno pro modifikaci výjimek (toto okno je identické s oknem pro přidání výjimek).

3.        Upravte si výjimku (podle výše uvedeného postupu).

4.        Kliknutí na OK potvrdí zadané úpravy nebo klikněte na Storno, čímž výjimce ponecháte předchozí nastavení. 

5.4.3. Tisk sestavy výjimky

               1.     Klikněte na . Otevře se následující okno:

2.V políčku “Cíl” vyberete tisk sestavy (Tiskárna) nebo její zobrazení na displej (Obrazovka).

3.Zvolíte-li tisk, vyplňte údaj pro počet kopií v políčku “Kopie”. (Políčka “Rozsah a “Kompletovat” nemá smysl vyplňovat pro jednu stránku)

4.Kliknutím na “Nastavení tiskárny” můžete upravit parametry tiskárny.

5.Kliknutím na “Tisk” zahájíte tisk sestavy /výpis sestavy na obrazovku.

5.4.4. Příklady různých výjimek

5.4.4.1.       Příklad 1: Svátek

Tato výjimka vám umožňuje změnit typ pracovního dne na víkend, v případě, že je tento den svátek:

5.4.4.2.       Příklad 2: Povolené (placené) volno

Následující výjimka vám umožňuje započítávat zaměstnancům pracovní dobu, přestože si neprotáhli kartu (např. v případě, kdy pracují mimo kancelář):

 

 

5.4.4.3.       Příklad 3: Odchod

Tato výjimka vám umožňuje vyřadit výpočet absence z chybějících hodin, které byly zaregistrovány v určeném dni (např. v případě náhlé nevolnosti):